De Praktijk

Huisregels

Deze huisregels dienen voor de handhaving van een goede organisatie waardoor onze werkzaamheden optimaal verlopen wat de kwaliteit ten goede komt. Daarnaast schept het helderheid voor u als patiënt waardoor vervelende discussies vermeden kunnen worden.

Afspraken

Voor een bezoek aan de mondhygiënist heeft u sinds 23 mei 2006 geen verwijzing meer nodig van uw tandarts. U kunt nu rechtstreeks een afspraak maken voor een behandeling door de mondhygiënist.

Dat is niet alleen gemakkelijk, het biedt ook voordelen. Zo kunt u nu zelf kiezen of u naar de tandarts gaat of direct naar de mondhygiënist, de specialist in het voorkomen van problemen in uw mond. Natuurlijk blijft het ook mogelijk dat u van uw tandarts het advies krijgt een mondhygiënist te bezoeken.

Behandelingen zijn uitsluitend op afspraak

Een afspraak kunt u telefonisch maken op telefoonnummer 06‑336 033 08. Buiten openingstijden kunt u een bericht met uw naam en telefoonnummer achterlaten op het antwoordapparaat. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Mondhygiene Praktijk Beneden Leeuwen 25 scaled

Invoering van het BSN in de zorg

Mondhygiene Praktijk Beneden Leeuwen 19 scaled

De regering heeft dit vanaf 1 juni 2009 verplicht gesteld om zo fraude met verzekeraars te voorkomen. Voor u houdt dit in dat u verplicht bent zich te kunnen legitimeren bij uw tandarts- of mondhygiëniste bezoek. Wij ontvangen graag zo snel mogelijk uw BSN (het oude SOFI nummer) en verzekeringsnummer, indien u dit nog niet aan ons heeft doorgegeven.

Uw persoonlijke gegevens

Gemaakte afspraken

Gemaakte afspraken

Uw gezondheid

Praktijk Beneden Leeuwen

Klachten

Nota's

Wanneer u ontevreden bent over de behandeling of de manier waarop u bejegend bent, vragen wij u om dit zo spoedig mogelijk aan ons kenbaar te maken. Wellicht kunnen wij direct iets voor u doen. Bent u van mening dat wij hier geen gehoor aan hebben gegeven, kunt u schriftelijk een klacht indienen. Wij zullen zo spoedig mogelijk doch binnen een termijn van 6 weken op uw klacht reageren. Indien u daarna nog steeds ontevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u zich richten tot:

Klachtencommissie Paramedici Eerstelijn
Postbus 1161
3800 BD Amersfoort
033‑4216 189

Mobiele telefoons dienen als vanzelfsprekend tijdens een bezoek aan de praktijk uitgeschakeld te zijn.

Mochten er naar aanleiding van dit schrijven nog vragen zijn, kunt u ons telefonisch bereiken tijdens openingstijden.

Nota's

Aan het eind van de behandeling krijgt u de nota gelijk mee. U kunt bij ons pinnen of de nota thuis overmaken. Als u voor tandheelkunde verzekerd bent, kunt u de nota na betaling doorsturen aan uw verzekeraar om het te vergoeden deel terug te krijgen. Voor informatie over vergoedingen kunt u contact opnemen met uw verzekeraar.

Sinds 1 januari 2013 is het experiment met vrije tarieven in de mondzorg stopgezet. Dit houdt in dat de door de NZA (Nederlandse Zorg Autoriteit) vastgestelde tarieven opnieuw zijn ingevoerd.  Hier vindt u de geldende tarieven voor dit jaar.

De kosten van een behandeling bij de mondhygiënist zijn afhankelijk van uw persoonlijke situatie, de staat van uw gebit en de gezondheid van uw tandvlees, alsmede de benodigde behandelingen, hulpmiddelen, materialen, tijd en uw verzekeraar. Uiteraard kunt u bij ons om een begroting vragen van de te verwachten kosten van de behandeling(en). Deze kunnen wij echter pas geven na een analyse van uw gebit.

Wij maken gebruik van de diensten van medisch incassobureau Medicas. Bekijk hier de betalingsvoorwaarden van dit incassobureau.